Закон о рекламе на транспорте Украины
  • Russian
  • Українська

ЗАКОН ПРО РЕКЛАМУ НА ТРАНСПОРТІ УКРАЇНИ
ДОКУМЕНТИ НА ДОЗВІЛ.

Необхідність оформлення дозвільних документів регламентується Законом України «Про рекламу», Постановою Кабінету Міністрів України «Про правила дорожнього руху» та Наказом МВС «Про порядок погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв».

1. Розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об’єктів транспорту або уповноваженими ними органами (особами). За погодження розміщення реклами на транспорті втручання у форму та зміст реклами забороняється.

2. Розміщення реклами на транспорті має відповідати вимогам безпеки та правил дорожнього руху.

3. За умови розміщення реклами на транспорті з дотриманням вимог безпеки та правил дорожнього руху забороняється вимагати від власників транспортних засобів отримання дозволів, погоджень, інших документів щодо розміщення реклами.

4. Забороняється розміщення на транспортних засобах:

реклами, що повторює чи імітує колірні схеми спеціальних та оперативних транспортних засобів;
реклами з нанесенням світловідбивних матеріалів;
реклами, що супроводжується звуковими або світловими сигналами
Забороняється розміщувати рекламу на скляних (прозорих) поверхнях транспортних засобів, за винятком випадків, коли для цього використовуються матеріали, що забезпечують безперешкодний огляд із салону транспортного засобу.

5. Забороняється розповсюдження реклами через радіотрансляційні або інші звукові мережі повідомлення пасажирів у транспортних засобах громадського користування, на станціях метрополітену, вокзалах, портах та аеропортах, за винятком поширення соціальної реклами.

ПОСТАНОВЛЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

«Про правила дорожнього руху», згідно з яким:

2.1. Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі: в) у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків та (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв – дозвіл, виданий Державтоінспекцією МВС, у разі розміщення реклами – погодження, що видається підрозділами Державтоінспекції МВС.

НАКАЗ МВС

«Про порядок погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху», згідно з яким:

5.1. У разі розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламних носіїв власнику транспортного засобу, рекламодавцю або розповсюджувачу реклами (далі — заявник) необхідно погодити їх розміщення на конкретному транспортному засобі або на певному місці дороги, вулиці. Погодження розміщення реклами здійснюється НДЦ БДД МВС України та управліннями Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м. Севастополі відповідно до порядку, визначеного цим Положенням. Варто звернути увагу, що з 25.10.2004 цей наказ є недійсним.

Але при розробці оригінал-макету рекламного візуального зображення рекомендуємо враховувати основні вимоги до розміщення реклами на транспорті, згідно з наказом:

2.4. ВИМОГИ ДО РОЗМІЩЕННЯ РЕКЛАМИ НА ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ.

2.4.1. Забороняється розміщення реклами на таких частинах транспортних засобів:

на склі транспортних засобів (за винятком прозорого даху),
дзеркалах заднього виду;
на передній та задній поверхні транспортного засобу (за винятком капотів двигуна та багажника, які мають нахил до вертикальної площини, що не перевищує 45 градусів);
на бічних поверхнях кузовів (у тому числі фургонів) вантажних (вантажопасажирських) автомобілів із нанесеною білою смугою.

2.4.2. Реклама на транспортному засобі не повинна перевищувати половину площі фарбованих зовнішніх поверхонь транспортного засобу, на яку вона нанесена, та не заважати візуальному сприйняттю кольору транспортного засобу, зазначеного у реєстраційних документах.

2.4.3. При розміщенні реклами на транспортних засобах забороняється:

використовуватиме розміщення реклами зовнішні освітлювальні прилади, встановлені на транспортних засобах;
наносити на транспортні засоби рекламу, що має схожість з нанесенням та розміщенням кольорографічних схем, емблем, написів оперативних та спеціальних транспортних засобів, а також реклами, що повторює (імітує) дорожні або розпізнавальні знаки;
застосовувати для нанесення реклами на транспортних засобах покриття та елементи зі світлоповертальним ефектом на площі, що перевищує 5 відсотків площі фарбованих зовнішніх поверхонь транспортного засобу;
наносити на транспортні засоби рекламні зображення, що перекривають зовнішні освітлювальні прилади, номерні знаки, інформаційні написи та символічні зображення пасажирського транспорту та обмежують оглядовість;
без погодження з управліннями Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м. Севастополі проведення рекламних заходів за допомогою аудіо- та відеотехнічних засобів, встановлених на транспортних засобах, що вносять зміни до їхньої конструкції або буксуються на причепи.

Українська