ᐉ Словник термінів. Рекламна агенція «Фабрика реклами»
  • Russian
  • Українська

СЛОВНИК ТЕРМІНІВ ПОЛІГРАФІЇ ФАБРИКА РЕКЛАМИ В ОДЕСІ

Словник термінів

Акрил (acrylic)
термопластичний полімер на основі синтетичної смоли, що використовується, зокрема, для покриття поверхні. Акрилове покриття є міцним, зносостійким, еластичним та водонепроникним.
Аргон (Аr)
від латів. Argonum, хім. елемент із групи інертних газів, використовується для підсвічування трубок у рекламних конструкціях.
Арка
рекламна поверхня із зовнішнім підсвічуванням. Розташовується над проїзною частиною автошляхів. Переваги: розміщуються на великих магістралях з двома і більше смугами руху, чудово видно з далекої відстані, привертають увагу величезними розмірами зображень, що на них розміщені.
Афіша
графічний рекламоносій, що друкується найчастіше на папері або картоні. На відміну від плакату афіші анонсують майбутні події – приїзд знаменитостей, концерти тощо. Афіші розміщують на афішних тумбах, стендах, стінах будівель і т.п. Переваги: ефективно інформують людей про майбутню подію, невеликий формат рекламоносія компенсується можливістю розміщення великої кількості цих порівняно недорогих рекламоносіїв у різних частинах населеного пункту.
Банер (банер, банерна тканина, банерне полотно)
від англ. banner – прапор, транспарант, розтяжка. Міцне вінілове полотно з покриттям для сольвентного друку армоване поліестеровою ниткою. Часто використовується для рекламонесучої площини в зовнішній рекламі. Переваги: міцний та довговічний матеріал.
Басорама
рекламна панель з підсвічуванням, що встановлюється на даху автобуса чи іншого транспортного засобу.
Білборд (billboard, bigboard, бігборд, щит, 6х3)
рекламний щит. В Америці більше 100 років тому компанії та фірми стали орендувати площу на дерев’яних дошках для рекламних оголошень, або Білл, давши початок терміну білборд. На початку 90-х років минулого століття перші щити з’явилися й у нашій країні. Зростанню популярності білбордів сприяють насамперед виграшні місця їх розміщення. Зараз в Україні найбільш популярні білборди з розміром рекламного поля 3х6м та 3х12м.
Блюбек (англ. blue back)
спеціальний просочений клеєм водостійкий папір з блакитною зворотною стороною, що застосовується для друку постерів.
Брандмауер (брендмауер, brandmauer)
рекламна конструкція розташована на стіні будівлі. Виготовляються з банерного полотна, акрилових листів, метелевих листів тощо. Щити 6х3 м, розташовані на стінах, також відносяться до брандмауерів. Переваги: великий розмір, що розміщуються практично в будь-якій частині міста, в тому числі і в історичному центрі. Розміри брандмауерів можуть бути різними, це залежить від величини стіни та фінансових можливостей фірми-рекламодавця.
Беклайт (backlight)
рекламна конструкція у вигляді короба з внутрішнім підсвідком (лампи денного світла). Зображення виготовлене на просвітній банерній тканині, що кріпиться за допомогою системи натягу. Комплектуючі, включаючи світлотехнічне обладнання, розташовані всередині корпусу.

Будівельна сітка
вініловий матеріал з комірчастою структурою, широко використовується у зовнішній рекламі. Переваги: на будівельній сітці друкують, в основному, тоді: коли потрібно досягти ефекту прозорості, коли рекламне полотно перебуватиме в місці, де сильний вітер, коли рекламне полотно повністю або частково закриватиме вікна будівлі, на якій розташовується.
Відеопанель
рекламний носій, що є електронним екраном найрізноманітніших, переважно великих, розмірів. Дають рекламодавцю можливість створити максимально привабливе рекламне повідомлення, оскільки можуть відображати текстову, графічну та візуальну інформацію. Поки що у більшості з них відсутній звук.
Вітрина
засклена шухляда, шафа або вікно, пристосовані для виставки різних предметів. Також вітрина – викладка товарів, відокремлена від споживача прозорою перегородкою.
Вивіска
рекламоносій, який є конструкцією невеликого формату з назвою та профілем діяльності фірми, несе в собі елементи фірмового стилю – корпоративні кольори, особливий дизайн, властивий компанії. Розміщується біля входу (або над входом) до будівлі чи організації. Переваги: дозволяє презентувати компанію потенційним клієнтам та партнерам ще до того, як вони увійдуть до офісу.
Газосвітня реклама
вивіски, табло, щити, написи, в оформленні яких застосовані газонаповнені (неонові) трубки, що світяться.
Гіммік
рекламний прийом; система залучення уваги покупців до нових товарів з допомогою яскравих вітрин, рекламних щитів, незвичних назв товарів, організації конкурсів покупців тощо.
Гірлянда
конструкція у вигляді великої кількості лампочок, розташованих на одному дроті. Часто використовується для прикраси дерев та будівель у святкові дні або у дні проведення рекламних заходів. Переваги: чудово виглядає у будь-який час доби, привертає додаткову увагу за рахунок яскравості та динаміки.

Дахове встановлення
ексклюзивні іміджеві конструкції, що розташовані на дахах будівель. Часто створюються з використанням неону та внутрішнього підсвічування. Переваги: один із найпрестижніших видів реклами. Розміщення дахової установки дозволяє компанії-рекламодавцеві заявити про себе як про процвітаючу фірму, яка планує довго бути присутньою на ринку.
Дюралайт
гнучкий пластиковий шнур, у якому проходить ланцюжок лампочок. Використовується для підсвічування рекламних конструкцій.

Зовнішня реклама (зовнішня реклама, аутдор, outdoor)
будь-яка спеціальна інформація про людей або продукцію, яка поширюється з метою прямого або непрямого отримання прибутку коштами, що розміщуються на окремих тимчасових або стаціонарних спеціальних конструкціях, розташованих на відкритому просторі, на фасадах будівель, спорудах, опорах вуличного освітлення та над проїзною частиною вулиць та доріг , елементи вуличного обладнання. Зовнішня реклама розрахована на пішоходів, водіїв, пасажирів. За цілями, як правило, нагадує. Основні рекламоносії: білборди, беклайти, сітілайти, лайтбокси, брандмауери.

Клаттер (англ. пробка)
велика кількість рекламоносіїв у полі зору споживача реклами, що значно знижує запам’ятовування реклами.
Комплексне рекламне оформлення фасаду — оформлення фасаду будівлі (або його частини) в єдиному стилістичному ключі, засноване на концепції та креативній ідеї, розробленій фахівцями (дизайн студія рекламної агенції) відповідно до існуючих технологій та з урахуванням індивідуальних особливостей конкретної будівлі.
Контражур
декоративне підсвічування задньої частини зовнішніх рекламних конструкцій.
Лайтбокс (lightbox)
є плоским коробом з внутрішнім підсвідком (лампи денного світла). Зображення виготовлено на плівці, що самоклеїться, яке наноситься безпосередньо на акрилову поверхню. Комплектуючі, включаючи світлотехнічне забезпечення, розташовані всередині корпусу.
Люверс
металеве окантування отвору в м’яких матеріалах.
Магістральний щит
це окремий двосторонній щит на власній опорі, що розміщується вздовж автомобільних трас і використовується для проведення масштабних рекламних кампаній (акцій). Існує кілька основних розмірів рекламних щитів: “білборд” – з розміром рекламного поля 3х6м., “Суперсайт” – з розміром 5х10 або 5х15м. Висвітлення таких конструкцій у темний час доби проводиться декількома виносними металогалоїдними прожекторами. Плакати для цих щитів друкуються на банерній тканині єдиним полотном або на спеціальному папері високої щільності з клейовим просоченням; у цьому випадку зображення складається з 8-10 частин.
Маркіза
рекламоносії у вигляді навісів (козирків) на м’якій або жорсткій основі з розміщеною на них інформацією про фірму або рухомими навісами над вікнами для захисту від сонця.
Мас медіа
Засоби масової інформації, що доставляють рекламне повідомлення великої цільової аудиторії (телебачення, радіо, преса, носії зовнішньої реклами і т.д.)
Мобайл
підвішена до стелі або кронштейну легка (пластикова, картонна) рекламна конструкція (плоска – двосторонній рекламоносій, підвішений до стелі; складова – конструкції підвішуються один до одного, об’ємна – тривимірна конструкція, зібрана у вигляді коробок або інших структур) Переваги: завдяки тому, що простір над головами людей зазвичай не заповнено рекламою, рекламоносій привертає додаткову увагу.
Неон (неонова реклама, неонові трубки)
газ, який широко застосовується під час створення підсвічених вивісок, покажчиків та інших. рекламних установок. Також будь-які рекламні конструкції, виготовлені із застосуванням неонових світлових трубок.
Об’ємні букви
вид реклами, що не потребує розшифровки. Варто лише помітити, що «літери» можуть бути виконані з різних видів пластику (більше п’яти найменувань) та різних металів (починаючи з нержавіючої сталі та закінчуючи латунню). Літери можуть бути плоскі або об’ємні, світлові та без підсвічування. Вони встановлюються на дистанційних утримувачах або безпосередньо на стіну (фриз). Підсвічування літер буває зовнішнього (галогенного і металогалоїдного прожектора), або внутрішнього (неонового або люмінесцентного). Внутрішнє підсвічування може бути як переднім (простим), так і створювати ореол світіння навколо літери (технологія «контражур»).
Оракал
(oracal, оракальна плівка) одна з найпоширеніших самоклеючих вінілових плівок. За назвою вінілової плівки фірми Orafol, Німеччина. Широко використовується у зовнішній рекламі. Переваги: простота застосування, великий спектр кольорів.
Онінг
навіс над вікнами, що використовується для оформлення зовнішньої частини будівлі та розміщення реклами.

Панель/кронштейн
часто двостороння конструкція (яка складається з одного або декількох світлових коробів різної форми та розмірів), що встановлюється перпендикулярно фасаду будівлі. Існує різновид цього типу реклами, що розміщується на опорах вуличного висвітлення. У разі коли конструкція має прямокутну форму розміром 1,2х1,8м. та встановлена на низькій опорній ніжці на газоні (тротуарі), то її називають пілоном (сіті форматом).
ПВХ
полівінілхлорид – основа для безлічі рекламних матеріалів – плівок, пластику, тканин.

[/kc_column_text][/kc_column][kc_column width=”50%” _id=”668436″][kc_column_text _id=”331699″]

Перетяжка (транспарант)
рекламоносій, який розміщується над проїзною частиною і завжди перебуває у полі зору пасажирів та автомобілістів (зазвичай друкуються на банерній тканині). Переваги: оптимальний спосіб привернути увагу до відкриття фірми, розповісти про нову послугу, яку фірма надає або сповістити про приїзд знаменитостей, проведення заходу. Ще один плюс реклами на перетяжках – можливість розмістити інформацію одразу на двох сторонах рекламного носія.
Пілон
окремо стоїть рекламна установка (стела), часто з внутрішнім підсвічуванням. Використовується переважно у пішохідних зонах.

Піддашок
навісна конструкція над входами чи вікнами будівель. Переваги: оригінальні конструкції, що запам’ятовуються, що містять елементи фірмового стилю, дозволяють формувати позитивний імідж організації.
Плакат
барвисте графічне зображення середнього та великого розміру, зазвичай надруковане на папері. Переваги: відносно невисока вартість, можливість розміщення у місцях зосередження людей.
Плоттер
пристрій, що підключається до комп’ютера, для отримання зображення на різних носіях. Розрізняються: ріжучі, малюючі, пір’яні, струменеві, тощо. Переваги: широко використовується для виготовлення зовнішньої реклами.

Покажчик
ці рекламоносії розміщуються у місцях із великими транспортними чи пішохідними потоками. Розмір реклами на дороговказах часто залежить від розміру дорожнього знака. Переваги: завдяки тому, що дорожні покажчики є джерелом дуже важливою для автомобілістів та пішоходів інформації, розміщена на них реклама також потрапляє до зони пильної уваги.
Полікарбонат (Polycarbonate)
має високу світлопроникність, теплоізоляційність і відмінну ударну в’язкість. Захищений від ультрафіолету. Переваги: у рекламі використовується як легка та ударостійка основа для рекламних щитів та світлових коробів.
ПОС-матеріали – (POS – point of sales)
засоби оформлення місць продажів: зовнішнє оформлення магазинів, для орієнтування у місцях продажу та залучення уваги до товару. Вивіски, покажчики, панель-кронштейни, штендери, стікери, вобблери, мобайли, листівки та багато іншого.
Постер
різновид плаката, зазвичай великого розміру.
Призматрон (призму, prismavision)
рекламна площина є несучою рамою, в якій встановлені цільнотягнуті алюмінієві призми(ламелі) у кількості 56 шт. Тригранні сегменти (ламелі) синхронно обертаються через певні проміжки часу, що дозволяє на одній конструкції розмістити три різні рекламні сюжети. Бувають із зовнішнім підсвічуванням і без нього. Зображення виготовляється зазвичай на постерному папері або самоклеючій плівці, яка клеїться на ламелі. Комплектуючі, включаючи електротехнічне забезпечення, розташовані всередині корпусу.
Розтяжка
у зовнішній рекламі – смуга матерії, натягнута через вулицю від будівлі до будівлі. Те саме, що й перетяжка.
Роллер
Реклама, призначена для динамічного показу рекламних плакатів. Являє собою антивандальну конструкцію із системою протягування рекламних банерів по вертикалі. Час демонстрації плаката може змінюватись від 2 секунд до 2 хвилин. Підсвічування рекламних полів – внутрішнє, за допомогою люмінесцентних ламп.

Самоклеюча плівка
на самоклеючій плівці друкують зображення для зовнішньої реклами за допомогою сольвентного друку. Розрізняють три основні типи плівки: декоративна, для ріжучого плоттеру та для друку. Переваги: термін експлуатації коливається від 0,5 до 10 років, залежно від умов експлуатації.
Світловий короб
рекламна конструкція з внутрішніми елементами підсвічування. Має світлопроникні поверхні, буває одностороннім, двостороннім і т.п.
Світлова тумба
рекламоносій у вигляді тумби з внутрішнім підсвічуванням (лампи денного світла). Зображення виготовлено на плакатному папері, який міститься під скло і закріплюється на прозорій основі за допомогою затискачів. Комплектуючі, включаючи світлотехнічне забезпечення, розташовані всередині корпусу.
Сітілайт (citylight)
або тротуарні панно є поширеним видом рекламоносіїв. Вони мають дві рекламні сторони та внутрішнє підсвічування. Невеликі розміри сітілайтів дозволяють встановлювати їх на тротуарах та вздовж автомобільних магістралей. Розміри рекламного поля 1,2 х1,8 м та 1,2 х 2,4 м. Висота самого рекламоносія від 2м до 2,6м дозволяє зображенню перебувати на рівні очей як пішохода, так і водія, пасажирів.
Стела
висока рекламна конструкція, що встановлюється у безпосередній близькості до об’єкта реклами. Рекламна стела є об’ємною, тривимірною вертикальною конструкцією розмірами від 80 см до 30 метрів. Може бути виготовлена у вигляді стандартних форм (прямокутник), і із застосуванням нестандартних креативних рішень (різні стрілки, інформаційні блоки по периметру стели).
Рекламна стела може бути плоскою (бюджетний варіант), виготовленою на зразок світлового короба, або «круглою» – коли лицьові панелі мають обтічну форму. Другий варіант дорожчий, і термін виготовлення таких рекламних стел набагато більший, але вони виглядають ефектніше в порівнянні зі своїми «плоськими побратимами».
Багато замовників як основна вимога при розробці макета рекламної стели висувають наявність знімних панелей. Це дуже зручна конструкція, оскільки іноді виникає потреба у розширенні послуг. У цьому випадку достатньо замінити стару панель на нову.
Стікер
друкована наклейка невеликих розмірів. Стікери часто розташовані на вході поруч із написами типу «Ласкаво просимо». Переваги: довговічність, доступна ціна.
Сендвіч панелі
тришаровий композитний матеріал, що складається з алюмінієвих пластин 0,3 – 0,5 мм із внутрішньою поліетиленовою серцевиною. Переваги: у зовнішній рекламі застосовується при оформленні вітрин та магазинів, щитів, вивісок.
Суперсайт
крупноформатні окремі конструкції з зовнішнім і внутрішнім підсвічуванням. Стандартні розміри – 12х5 м, 15х5 м. Переваги – ті самі, що й у рекламних щитів.
Табличка
як правило, плоский виріб малих розмірів (до 1 кв.м.). Виконується на пластиковій або металевій основі з текстом, нанесеним методом аплікації, травлення або за допомогою фрези. Яскравий приклад — представницькі дошки чи інформаційні таблички «з годинником роботи», розташовані поруч із вхідними дверима до супермаркету, офісу тощо.
Транслюцентна плівка
призначена для рекламних конструкцій з внутрішнім підсвічуванням. Це прозорий матеріал зі світлорозсіювальним покриттям.
Транспортна реклама
реклама на бортах транспортних засобів, у залах очікування, на перонах, зупинках, усередині транспорту (зокрема – рекламні ролики, що транслюються у салонах автобусів, тролейбусів) тощо. Переваги: інформує шляхом руху транспорту.
Тролл
двостороння прямокутна конструкція з внутрішнім підсвічуванням. Розміщується на стовпах вздовж доріг на виносній штанзі. Конструктивно об’єкт є коробом з полікарбонату на металевій рамі. Рекламна інформація наноситься на лицьову поверхню короба. Підсвічування здійснюється зсередини люмінесцентними світильниками (12-16 шт.)
Флекс
вінілове панно. Час їхньої служби, на відміну поліграфічних плакатів, вимірюється не місяцями, а роками. Флекс стійкий до низької температури, дощу та вітру.
Фріз
вузька і довга площина на фасаді будівлі, що використовується як несуча конструкція для розміщення на ньому рекламних матеріалів (літери, логотипи та ін.).
Хард постер (Hard poster)
щит з рекламним зображенням на ніжці, що відгинається.
Чейзинг
біжить вогонь.
Чейнлайт
підсвічування, що складається з безлічі невеликих лампочок. Використовується для висвітлення невеликих об’ємних букв.
Широкоформатний друк
багатобарвний друк на рулонних матеріалах великого розміру. Переваги: використовується для виготовлення елементів зовнішньої реклами (друк на банерній тканині, на будівельній сітці, на папері тощо). На сьогоднішній день широкоформатний повнокольоровий друк є найзручнішою та найдоступнішою технологією, яка дозволяє виготовляти рекламні зображення великої площі. Зображення, виконані методом широкоформатного друку, надзвичайно стійкі до зовнішніх атмосферних опадів та впливу ультрафіолетових променів, тому термін служби повнокольорових плакатів є тривалим (для банерної тканини він становить 2 роки).
Штендер
виносна конструкція довільного розміру, зазвичай має дві площини. Виконана у вигляді розкладного «будиночка». Зображення наноситься на поверхню шляхом наклеювання. Рекламні площини можуть містити як текст, а й графіку з фотографіями. Штендер виготовляється із різних матеріалів: пластик, металевий лист, дерево тощо.
Щит рекламний
див. білборд.

 

Українська